fredag 2 januari 2015

TRÄNGSEL

 
Kan det inte vara en endaste dag med normalväder????
Nu drunknar man ju i geggan igen och tjena vad det blåst idag....hästarna var helstissiga att leda ut i morse men jag har envisats med att ha dom ute hela dagen trots äckelväder!
 
Hade hovis på fm och den stackarn blev biten i arslet av Nawell.... Passade på att träna Nawwisen lite i ridhuset när han ändå var inne och torr!
Även Lycka och Fyran har fått nya dojjor. Fyran har mkt riktigt haft en gigantisk hovböld och det ser ju sådär kul ut i strålen. Underlaget är ju inte roligt denna vinter...gegg, gegg, gegg och sen stenhårt några dagar.
 
Målat dom nya stalldörrarna. Tjärat utsidan och oljat insidan. Hela jag stinker tjära....men dom blev fina!
Mannen i huset har fått upp boxvägg nummer ett....lär nog ta ett tag detta!!!
Han jobbar ju på sitt jobb på dagarna så man hinner ju inte så mkt/dag.
 
 
Katterna njuter i sadelkammaren. Kifa , Sivan och Sparris trängs gärna i tvätt tunnan :) Jag ska bli katt i mitt nästa liv.....mysigt!
 
Boxvägg på G

 
I morgon är ridhuset bokat från ca 10.00 - 12.00 i övrigt fri ridning :)
Själv ska jag ta lite ledigt i helgen efter jag gjort stallsysslorna
. Nadde sköter farmen från lunchtid i morgon....!!!!
 
//Bubbel - konstant dyngsur

Inga kommentarer: