tisdag 27 januari 2015

J**VLA HÄST KRÄK

Denna hästkrake bortskänkes idag!!!!

Han är mkt långt ner på min favvolista och jag tror han är minst lika långt ner på hovslagarens.
Idag var han verkligen inte sugen på att få på sig nya skor och inte heller sugen på att vara ensam i stallet....varken i stostall eller nya. I gamla får han ju liksom inte plats på höjden.
I vanliga fall brukar han ju tröttna när det är dags för sista hoven men i dag....suck, dubbel och trippelsuck!
Det hela slutade med att han fick nya skor fram och därefter struntade vi i resten idag.
Mina knogar var helt svullna eftersom han nockade mig hela tiden. Alltså han är stoooooooooooooor när han krabbar och far omkring!

Hovis som hör lite dåligt sa att han behövde knappt behövde hörapparaten när jag röt till på kräket....alltså hästen - inte på hovisen...haha!
Inte minsta hänsyn till oss människor idag....usch!

Dessutom har jag klantat mig ofantligt idag. Skulle köra ut en kärra skit från Tians box och backade så jag steg på en katt och givetvis tappade jag balansen och for rakt bakåt och slog bakhuvudet  och vänster armbåge i betonggolvet .....som om inte det var nog fick jag en halv kärra hästskit över mig.
Känner mig mörbultad och har lite ont i huvudet i kväll men kunde ju gått betydligt värre.

Nähäpp nu ska jag kolla på TV och "Mordet" som i kväll är från Norrhult...

//Bubbel - har en stollig bror

Inga kommentarer: