tisdag 27 januari 2015

TRIST MED OTREVLIGHETER

Idag ogillar jag min kropp... har nåt förskräckligt ont i mina leder och fingrarna är som prinskorvar. Tröttsamt att det ska variera så dant , svårt med framförhållning , svårt när man ska göra saker att inte veta hur kroppen är för dagen när man vaknar. Kan den inte bestämma sig för att vara OK - det hade underlättat!

Det rasar snö från stalltaken och det satte sprätt på hästarna i morse. Själv fick jag dessutom en kluns i huvet när jag skulle gå ut med Ragge/Chili...otrevligt och blött!!!

Ohhhh no, Hex och Nian hade inte fått sin förfrukost i morse. Dom får skälla på husse i kväll!
Stå där inlåst i utebox och inte få morgon snacks, hmmmm!!!
Förvånande att Hex är så tyst och inte påminner husse när han ändå går förbi !!!!

Väntar på hovis som måste fixa tassarna på Hex. Förra veckan när hovis var här var inte fötterna tillräckligt långa men i söndags var han tvungen att skicka av sig en sko så nu när ha kommer i em är det lika bra att sko runt om!!

Haft privatlektioner på fm och har fortfarande en massa mockning kvar men var så kaffesugen så jag pausar lite :)

En annan sak
Jag brukar läsa på lite olika forum på nätet ( mest FB) men måste folk vara så otroligt elaka mot varandra. Har nu märkt att det är så otroligt dålig ton på ex olika avelsforum. Man hoppar på folk för minsta lilla och alla är sånna experter. Denna tråkiga inställning får man att starkt fundera på att lämna dom allihop även om jag är väldigt avels intresserad! Mkt trist.

Fått en förfrågan om att ha ponnyhingst på station i år.
Kanske, kanske....ska klura lite på det!!

//Bubbel - får en fridag

Inga kommentarer: