torsdag 29 januari 2015

SNÄLLA HEXAGON

Nu skulle Nian egentligen kunna flytta in i sin box men det får han ju inte. Inga hästar får flytta in innan ALLT är klart och Länsstyrelsen har godkänt alltihop och det lär ju ta ett bra tag till. Två Boxar till ska upp, krubbor, vatten, lyse och ventilation  - som ni förstår tar det ett tag :)

Idag är Hex vanliga goa Hex igen. Uppbunden i samma stall som häromdagen men njöt maximalt av att bli klippt och friserad! Inget stress och vimsande. Konstigt djur men jag gillar honom helt klart bättre när han är en snällis. Men attans vad hög han är när man ska klippa uppe vid öronen :)
Några stycken till ska klippas men hinner jag ta en om dagen ska det väl snart vara gjort!
 
Går bra med Nitro och Miranda + Blesa men jag har inte släppt dom i lösdriften ännu. Lite svårt när jag är själv hemma hela tiden men det går ju ingen nöd på dom i den hagen dom går i . Hoppas vi kan släppa ihop dom på söndag med resterande !
På lördag är jag nämligen på tävlingskonventet i Jönköping hela långa dagen. Dags att uppdatera sig som överdomare på hopp sidan...dom tar väl upp fem minuter dressyr TR också!
 
Domar Bokningarna trillar in....bla Tingsryd, Lammhult, Växjö mfl
Blev uppbokad häromdagen att döma fjordhästar i Juli - det ska bli roligt. Gjort förut och det var riktigt skoj! Denna gång Vaggeryd.
 
Gjort nya boxskyltar eftersom Göta ätit upp några stycken....busget!
 
Nu är det matdags. Gjort en kassler och vitkålsgratäng med lite chili och sting !
 
Planen var att åka och dansträna i kväll i Vetlanda men jag tror vi kände oss lite gamla men nästa vecka finns ingen bortförklaring.... ska ju hinna dansa 100 timmar innan midsommar ( bara 18 avklarade)
 
//Bubbel - behöver inte klippas
 

Inga kommentarer: