söndag 22 februari 2015

IDAG ÄR DET SÖNDAG

Usch vad tråkigt vädret är idag...jag ogillar regn och gegga och tror att hästarna tycker det samma!

Vi fick hem ett lass hö igår (16 rundbalar) och vi har testat en av dom idag. Verkar vara bra kvalité.
Tänk varenda år tar man in så mkt att man tror det ska räcka och bli över och ändå räcker det aldrig. I vinter har här ju varit fler hästar än jag räknat med i höstas så det går nog åt ungefär en bal mer i veckan är jag trodde!
Hade börjat känna lite hö - ångest men plötsligt bara löser sig saker bara sådär poff att nån annan märker att dom har för mkt och dessutom kunder köra hit dom!

Vi har haft besök av en eventuell fodervärd till "Ragge" som är här på utbildning. Inget är dock bestämt ännu och letar du en trevlig häst att ha på foder är du välkommen att höra av dig. Gärna nån med tränings och tävlingsintresse. Han är ca 1.60 hög, grundutbildad, bussig att hantera och har trevliga gångarter. Behöver såklart mer styrka men det kommer. Vidarebefordrar gärna kontakten till ägaren.

Ikväll ska jag lata mig i soffhörnet ....ska bara ta in dom sista djuren från hagen.

//Bubbel - haft en fridag

Inga kommentarer: