fredag 13 februari 2015

PLÖTSLIGT HÄNDER DET ....LITE MER!!!

 Idag känner jag mig ungefär såhär ....varenda muskel i kroppen värker och båda mina armar är domnade och har en förkylning som haltar lite fram och tillbaka. Skulle helst vilja gå och gömma mig som Sopis!!! Tack för att jag fick gnälla lite :)

Det är förrädiskt ute. Nysnö över blankis. Höll på att gå illa för mr Bubbel på väg ut i morse. Han är ju lite taggad den gamla hästen och i backen uppe vid huset ska han ju alltid skutta, så även i dag - på en isfläck de luxe. Usch.


Denna helgen ska jag mest tänka på nöjen (mellan jobbe passen) i kväll ska vi in till staden och käka ett gäng och det är ju alltid trevligt. I morgon kväll ska vi åka till Jönköping och dansa loss på ELMIA dansgala. Eftersom snälla Nadde flyttar in på farmen och kvälls & morgonfodrar så passar vi på att övernatta i Jönköping. Som sagt i år ska jag göra roliga saker så ofta det bara går - även om jag inte kan vara borta så länge ...men dom så tripperna gör ju livet så mkt roligare även på hemmaplan. Man kan inte jobba dygnet runt och jag måste släppa kontrollen över att ingen kan sköta mina hästar och andra djur lika bra som jag själv. Nadde är ju proffs så jag tränar på att lämna över till henne ....haha. Värre blir det när vi ska till Scandinavium om två veckor . Då åker vi ju iväg både hon och jag över helgen fast även Päran är betrodd <3 


På tisdag flyttar denna lilla hästen. NEJ hon är inte såld och kommer inte heller bli till salu men eftersom jag inte har några mindre barn som rider lektion denna termin så har jag beslutat att hyra ut henne till Åseda Ryttarförening fram till terminsslut. Råsa tycker inte det är roligt att bara gå i hagen och det gick ju inte heller i fjol att få henne dräktig som var planen och hon tycker inte om att fostra ettåringar...haha. Hon är ju världens bästa lektions ponny så jag tror dom kommer få bra nytta av henne där! Åseda är ju inte längre bort än att vi kan hälsa på henne. 
 

Spekulanten som var och tittade i helgen ringde igår och hade bestämt sig.
Skulle kolla med veterinär och transport mm
Känns som en seriös och bra köpare men inget är sålt förrän pengarna är på kontot och pållarna har åkt allt kan hända innan saker är klara ...!!
Finns ytterligare hästar att sälja ta gärna en titt på hemsidan
www.stall-lillaheda.se 

Tittade på djurskyddarna igår kväll. Jag blir mest irriterad av det programmet!

Nähäpp dags för en kopp kaffe och försöka ladda batterierna för sen kommer det elever!

//Bubbel - skridsko prinsen

Inga kommentarer: