fredag 13 mars 2015

ÅRETS BRUKSPROV

Idag följer jag Bruksprovet - via webben för det blev ingen Flyinge resa...tiden räcker inte riktigt till men det funkar ju att kolla hingstar på detta vis också.

Av treåringarna vet jag inte om det var någon som helt föll mig i smaken...såg inte riktigt alla dock. ( haft träning nu på fm)
En fux på sluttampen gillade jag men många såg lite hastiga ut och hade ännu inte hittat bärigheten. Inte så konstigt - dom är ju bara bebisar.

Ska försöka kolla lite på 4 - 5 åringarna vid 13.30 nu måste jag mocka lite innan bara!!!!

Hur eller hur måste man ju vara lite uppdaterad på årets nykomlingar när semin säsongen drar igång.

Några av mina egna ston ska betäckas om men i år tror jag inte jag betäcker allihop!
FAST SÅ SÄGER JAG JU VARJE ÅR!!!


Det lutar åt att jag betäcker Diamond Rose och till henne är Luxus CML redan bokad , men kan byta sto om jag vill. Känns lite som att jag inte kommer hinna betäcka om Amfhyr för hon är ju beräknad föla sent i år. Hoppas hon ploppar ut lite tidigare eller i alla fall inte går över så kan man hinna en seminering. Ska se om man kan hitta nån hingst till henne där man betalar först vid en dräktighet för annars springer kostnaderna iväg för att bara kunna betäcka en gång - och hoppas på att få dräktigt. I fjol blev hon ju dräktig så sent för spermakvalitén var så dåligt och det straffar ju sig i år.
Det är ju däremot dyrt om hon går tom ett år då vet jag inte riktigt vad jag ska göra med henne...låna ut kanske?

Lycka får fortsätta jobba i verksamheten , även om hon ger bra avkommor.
Tian?
Bosse?

Strålande sol idag men jag har en bankande huvudvärk. Ogillar!

Släppte ut Boriz i lösdriften igen i går kväll men det funkade ju inte. Den nya hästen är ju verkligen inte snäll. Idag går han i hagen brevid så får vi väl se om hon kan tillåta att han är nära i alla fall. Kärringar!!!!

//Bubbel - har ny hag granne

Inga kommentarer: