torsdag 5 mars 2015

PÄRANS DAG

Fruset i morse , men väldigt vackert.

Små ettårs fötter gick igenom isen på väg ut i hagen

Idag är det Pärans dag hela dagen och den har han fått fira med en vanlig arbetsdag och sen köra höbalar i kväll...inte ens nån torsdags dansträning fick han för jag är så himla hängig och snorig att jag orkade inte mer än just bara arbete idag! Vi får ta igen det i morgon när det är dans i Braås....Sannex ska spela i Braåsgården. Lattjo!
Av mig får Päran bli bjuden på Rosegarden på lördag och sen ska han få vila upp sig på nåt spa senare i vår (som jag får följa med på) åsså fick han tulpaner!!!
 
Filmat häst till spekulant...vi får se om det ger nåt!
 
I lösdriften har det gått bra inatt med nya hästen. Nawell är kär i den rultiga nya tanten.
 
Boriz som fått ett litet skrap på skenan har bott inne inatt och har fått gå själv i hagen idag  men eftersom han är så stencool bekommer det honom inte nåt att vara själv. Som tur är ingen hälta men jag tror han lär få ett överben...Dessa förbannade grisar  - tror jag ska förgifta dom eller nåt!!!  
 
Varit i civilisationen i Lenhovda ( om man nu kan kalla L för det) hämtat ut lite medicin till den gamla kroppen!!
 
Soligt och fint men just nu räcker energin bara till det viktigaste i jobbväg.
Fina hästar i alla fall under dagen!
 
Det finns en ledig ridtid i morgon 16.00 om någon är tränings sugen!!!!
 
//Bubbel - vill bli av med snoret!

Inga kommentarer: