tisdag 31 mars 2015

VID LIV MEN INTE MER

Hej nu börjar jag återkomma till livet igen. Åkte på en ordentlig magsjuka i söndags natt och fram tills nu har jag hållit mig mellan soffan och toaletten o spyhinken. Fy fasen vilken pärs.
Först nu i eftermiddag har jag kunnat vara i stallet en liten stund men min gula underbara busiga gamla häst skuttade så när jag tog in honom att jag sträckte sönder min rygg...bara det inte är mitt diskbråck som fått sig en smäll. Fick krypa uppför trappen för att ta mig in igen...Intagit ett antal piller nu och håller tummarna att det släpper . Skit också. Återgår väl till soffan igen. Suck.

Söndagen spenderades i Kungsbacka på dressyrdomarkurs. Vi satt bla med i en MSVB:4 där Magnus satte poäng och vi fick lyssna, fråga, diskutera. BRA! Men på tok för lång dag med tanke på tidsomställning och den långa resvägen eftersom vi var på två olika ställen under dagen blir det lite väl massivt pass!

Lördagen var det full rulle på hemmaplan. Vi ska försöka få ihop nåt bättre övervakningssystem vid fölning så dom var här och försökte hjälpa oss så nu ska vi testa lite. Jag vill ju kunna övervaka mina dräktiga ston oavsett var jag finns och ha internetuppkoppling i stallet så vi behöver nån form av förstärkare där....jag och teknik är sådär ihop.
Behöver ju också lite bättre teknik för att kunna jobba vid datorn i stallet vid sto besök på stationen. Jobbig att behöva gå in så fort man behöver en dator!
Vill du betäcka ditt sto går det bra från i mitten av april förresten. Då öppnar vi för denna säsong!

Min dator har dessutom gett upp - kriiiiiiiiiiiis!

På lördagkvällen var vi i Åseda på galej. God mat och mkt trevlig invigning av Stens Charks bygge. Päran har varit där och jobbat så vi blev inbjudna! Så här fint klädd fick man vara inne i korvfabriken :)
 
Ute snöar det - det är härligt med vår!
 
//Bubbel - dödar matte

Inga kommentarer: