måndag 13 april 2015

DEN RÖDA KNAPPEN

 
Alltid undrat vad som händer när man trycker på den röda larmknappen som finns överallt typ på sjukhus. toaletter mm....nu vet jag.... testade idag , inte åt mig själv....
 
Handlade hästmat på vägen hem och lite människomat också. Usch, dyrt o trist.
 
Kände mig halvdöd när jag kom hem...skakig och flimrig. Obehagligt men det gick över och att jobba i em/kväll gick finfint.
Ikväll reds det öppnor utmed långsidorna och enkla byten på båge. Jisses vad bra dom var , allihopa...kul kul!
 
Tog en koll på språngrullan i kväll och årets första ston var inlagda. Det börjar dra ihop sig för det arbetet. Kul att ni vill använda min station.
 
Suttit och kollat lite hingstar åt mina ston också. Har ju fått lite rabatter på några hingstar
( mellan 30 - 50 %) och det bör man kanske utnyttja - snål Smålänning man är.
Planen är i alla fall att betäcka Tian, Fyran och lilla mamman , alltså dom som är dräktiga nu!
Kanske finns fler hingsthållare som vill ge mig bra rabatter...blink, blink!!!
 
Idag går tiden ut för Tian men ingen vit mjök där inte!
Blir nog en lugn natt...men kameran är såklart på.
 
 
Boriz fick ta några skutt idag också men idag var det lite dåligt tryck i honom. Är ju inte skoj att strutta runt två dagar på raken. Hoppade 1.10
 
 
 
 
I morgon ska jag försöka ta mig tid att rida lite ordentligt.
 
//Bubbel - bytesproffs

Inga kommentarer: