söndag 17 maj 2015

DAGENS ROADTRIP

Många har haft långledigt , det har inte jag...
Kan säga att "hårddisken" är full. Jisses vilken skallavärk jag har nu i kväll.

Idag har jag återigen dömt dressyr och idag har det varit lagtävling i Nybro.
3 tävlingar på 4 dagar.
Många fina ponnyer och ritter har jag sett. Jätte trevligt

I LA:n ser man brister i galoppen där dom flesta inte riktigt verkar ha fattat hur ni ska rida vägen in i den förvända galoppen och det kostar poäng. Gå igenom detta med era tränare för idag red väldigt många så att dom kom ut på spåret vid fel sida av bokstaven E & B vilket medför att man knappt får se någon förvänd galopp!
Roligt när så många ekipage ligger över 65% i klasserna hur eller hur....men bra kan alltid bli bättre!!!  Grattis alla duktiga!!!

På hemmaplan var det sen unghästräning direkt jag kom hem
Bla har S har gjort sina första galoppfattningar. Lite vingligt är det men en god början!

Nu sitter jag i soffan och glor. Är så trött att jag inte orkar lägga mig ner...

Kollade tuttarna på Lilla Mamman och dom är hyffsat stora .... men snälla snälla , vänta nån dag med att föla. Känns inte som jag orkar vaka sånt dom närmaste nätterna.

I morgon är det stokoll 8.30 - välkommen med ditt sto.
Därefter är det bassäng och sjukgymnast för mig för att sen stressa hem till elever och en Prao jag ska ha på em/kväll.

Tisdag hovslagare, semineringar, spekulant på Diamonds Fourever LH, Prao, betessläpp i grannbyn, elever mm mm

Gode Gud ge mig lite ledighet :)

Sixxtus LH e: Cortus tog en fin Vinst i Nationell MSVB:5 idag i Borås och Weltfhyr LH e: Weltman har startat Intermediaire I, utan plac men inte illa ändå.
Glad för mina fina uppfödningar som visar framhovarna!

God kväll eller kanske god natt

//Bubbel - tycker matte är en klen gnällfis

Inga kommentarer: