måndag 11 maj 2015

GRÄS ÄR GOTT

Magont idag och åkte inte på nån bassängträning ....överlever men ogillas. Lite piggare nu så jag bestämde mig för en kaffepaus. Kanske inte det smartaste men behöver fylla på koffeinet!
 
Jobbandet går trögt idag men haft lite träning och det är ju roligt förstås.
 
Inbillar mig att mammisarna ska gå ute i natt och vi får väl se om det går.
Lilla mamman har ju inte jätte stora juver än och hon är ju inte beräknad att föla förrän 4/6 så om jag kollar henne sen kväll ska det nog funka att dom är ute nu om vädret är OK. Mocka är ju så trist.
 
Nitro har hållit sig på rätt bana dvs hage i natt. Bra, bra. Vågar ju inte släppa iväg dom på bete i nån annan by om han ska gå och beta utanför hagen. Jag är inte van att ha ponnystaket för ettåringar på denna farmen så han hittar sina kryphål. Men han är en vänlig själ och kryper fint tillbaka igen. Så gjorde även hans mor i alla år , även när hon hade föl. Dom lämnade hon glatt kvar i hagen och kröp ut och käkade lite...ponnysar...!!!
 
Jisses vad det blommar maskrosor idag! Helt gult.
 
I kväll ska jag bestämma mig ang Boriz treårstest....måste ta ett beslut. Finns kanske inte platser kvar att anmäla  - har dålig koll men i så fall är ju beslutet enkelt och han kan lika väl vänta till nästa år då jag hela tiden tycker att han gör sig bättre med ryttare :)
 
Ringt två spekulanter på Diamonds Fourever idag . Konstigt, har ju inte ens lagt ut nån ny annons nu. Verkar som båda hade kollat upp vilket extremt bra möderne hon har och verkade jätte intresserad.
Har ju en spekulant som ska komma och titta på henne på tisdag nästa vecka och blir hon inte såld där så ska vi höras igen! Det är ju ett jätte fint ungsto och det vore ju roligt om hon kom till nån bra dressyr ryttare ! Diamond Rose väntar föl med samma hingst i år, dvs Carlton Hill.
 
Nähäpp måste mocka dom sista boxarna, ingen annan lär göra det !!
 
//Bubbel - ultra seg

Inga kommentarer: