söndag 10 maj 2015

NÅGRA FLER TIMMAR ÖNSKAS

 Har någon lite timmar över ???
 
Alltså det är mkt nu!
 
Mockat , fixat , donat....fyllt på höpåsar och fyllt i matbunkar i hagarna, vatten - allt sånt där vanligt
men även vanligt tar tid...
Mannen i huset har försökt göra unghästhagen "tät" så inte Nitro byter hage hela tiden ( har är mkt lik sin mor och går tillbaka lika fint utan att ta sönder nåt) alla hagar har dessutom fått nya höbalar i kväll!
 
I kväll kollade vetto ston.
Lycka nöjde sig med en seminering så nu kan vi bara hålla tummarna i 17 dagar!
Tian är på väg in i brunst men inget att seminera på ännu. Hon ska väl förstås passa in det till helgdagarna... klurar på hingst till henne. Just nu lutar det åt Zuidenwind men jag kan ju ändra mig några dagar till. Är ju sugen på en dressyrhingst till henne i år!
Stona utifrån var ganska tysta i sitt inre så inget att seminera på där ännu utan dom får återkomma.
Det ena stoet fick övertalas både in i seminspiltan och i transporten när hon skulle hem. Tur vi hade hyffsat gott om tid idag men så är det ibland och skönt när man hinner hjälpa stoägarna!
 
Ohhhh vad jag är förtjust i denna fölunge
 
 
På inridningsfronten går det bra.
Ena ägaren var på besök och fick se att det går framåt med vit springare och idag gick det superbra och guldstjärna utdelas. Skönt att allt jobb ger resultat!
 
Lille ruffs är riden i skritt och trav
 
 
Hade önskat att jag hade hunnit med mina egna hästar lite mer. Just nu blir det ingen tid alls över till dom. Jag vill ju också rida så har någon lite timmar över tar jag gärna dom!!!
 
Nu ska jag plugga lite
 
//Bubbel - hinns inte med
 
 


Inga kommentarer: