fredag 8 maj 2015

JAHAPP VI BETÄCKER VÄL ETT GÄNG DÅ!!!

Jahapp ännu en "oplanerad" betäckning i Tinas liv.

Hade dyrt och heligt lovat att inte betäcka Lycka dvs Lukretsia e: Bernstein - Magritte i år heller men Lycka tycker tydligen annorlunda. Hade en stor fin follikel när hon kollades (kunde ju inte låta bli) och inatt har jag klurat fram och tillbaka och jaja så här får det bli :)

Film på HESTON FOR U e: Zuidenwind - Prestige som valet föll för!!!


https://www.youtube.com/watch?v=FDEuRvcPKIc&list=PLCRQVO5MCckt2nDAUIfIyN_GSXwLQH9du&index=4

Resonerar lite som så att jag kan ju ändå använda henne i verksamheten en god stund i vinter. Hon gillar att jobba och brukar må bra av det!

I morse var hästarna stolliga vid utsläpp här. Speciellt den äldre generationen och då menar jag den gule!!! Alltså han är bra omogen ibland. Far omkring så man blir mörkrädd. Raserades en stolpe och lite tråd i hagen av allt bus i kroppen!

Inridningshästarna tutar åt varandra - har dom lite längre ifrån varandra idag. Gillar inte att dom har seperations ångest. Dom får helt enkelt träna lite på att vara själva...eller själva är dom ju inte . Bara andra hästar i hage brevid.

Nu är förmiddagskaffet urdrucket och det är strax dags för dagens första elev!

Ska släppa Boriz och Nitro på bete sen. Bara på övre fältet här hemma men det blir en hage med gott vårgräs!
Hoppas jag hinner fixa ytterligare nån sommarhage. Ska kolla den på lilla skogsrundan och "Båtenhagen" saknar mkt i staketväg då dom körde timmer rakt igenom den i vintras.

I morgon ska Nian tävla i Lenhovda och jag ska döma två klasser innan dess.

Tror jag ska ta mig tid för lite dans i helgen också - man måste ha roligt för att orka ha tråkigt.

Det finns ALLTID att göra

Just denna sekund skiner ju dessutom solen...haha!!

//Bubbel - galenpanna

Inga kommentarer: