torsdag 21 maj 2015

TRIST LRF

En bonderunda i mina trakter i helgen är ju väldigt trevligt och mysigt evenemang men trevligare hade varit om det varit med ett hästföretag också tycker jag, men det är ju min alldeles egna åsikt :)

Hästar räknas ju inte till lantbruk....eller ??

Det finns en LRF medlem som bor där rundan i stort sett går förbi....
 Arbetar med seminverksamhet,  har uppfödning och försäljning av kvalitets hästar med fina årsföl att titta /klappa, har en dressyr ridskola, hyr ut boxar, är bonde och arrenderar inte mindre än sex gårdar förutom den egna gården i byn Lilla Heda för att producera djurens mat

Dessutom är det tre lantbruksföretagare som driver tillsammans driver Norra Värends Ridled och arbetar ju därmed med turism också!

Medlemsavgiften får man gladeligen betala till LRF varje år och just då räknas man i alla fall!

Jag som hästbonne tycker idén är mkt god & det är roligt att bönderna som är med på rundan får visa vad dom gör och det är ju dom som ordnat det.

Detta är ju en lokal aktivitet men ändå - hästbönder finns också!!!!

Jag delar gärna länken till evenemanget!
http://www.lrf.se/mitt-lrf/nyheter/sydost/2015/05/bonderunda-i-braastrakten/#.VVzWV6I9ses.Facebook

Är ni ute och åker är ni alltid välkomna in hit och klappa/gosa en hästmule oavsett evenemang eller inte....vi finns alla dagar på året!


www.stall-lillaheda.se
www.nv-ridled.se

//Välkommen

Inga kommentarer: