måndag 29 juni 2015

FELET HITTAT PÅ GUL HÄST

Tjockishästen  har myst i trädgården hela dagen. Vaxproppar men inget föl än....jisses vad det är segt att vänta så här på slutet! Tilltalande bild något i nerförsbacke :)

Nitro LH -14 växer och är rund och fin. Dom tränar hårt på betet !

Belandra LH - 15 syns knappt i gräset ute på nya betet.

Det går åt mkt vatten ! Men nog förbaskat var det tvunget att komma ordentligt med regn i dag också.

Var tvungen att fota och filma underverket lite i kväll.
Jag älskar denna fölunge. Kunde han inte bara varit ett sto!!

Inte har han fått nåt namn än. Kan verkligen inte komma på nåt passande!
Hjäääääääääääälp. Ska innehålla en femma.!!!
 

 
Han är en glad skit!
 
 
 
Bubbel och en till har varit hos Kiropraktorn i eftermiddag .
Det kändes som jag haft rätt känsla om båda och han hade hjälp att ge!
Håller tummarna för min gule ska bli ok men jäklar vad han hade låsning i ländryggen och vid manken. Sparkade rakt ut och reste sig rätt upp  när han rättade till det- men sen blev han glad och nöjd! Man ska inte fara runt som den gamle pållen i hagen om dagarna.
Nu ska jag skritta honom två dagar så får vi se sen....
 
Nawell gick med på lektion med för honom ny ryttare och han var lika stencool som vanligt men blev lite trött. Galoppen funkade bra i båda varven. Duktig häst!
Haft ett par elever med egna ponnyer också och vi har finslipat program!
 
Klapp på axeln till mig för att jag dessutom har påbörjat sopning av sargen i ridhuset...jisses vad det samlar damm på väggarna. Hälften är avklarat ungefär!!!
 
Kvällsmaten fixad och det blev en omelett av lite ihopaskrap från kylskåpet - inte det sämsta.
 
//Bubbel - förhoppningsvis som ny
 

Inga kommentarer: