måndag 29 juni 2015

SOMMAR , SEMESTER OCH AVUNDSJUKA

Inget föl i natt heller...
Satte klockan på ringning ofta, ofta och vaknade hela tiden mellan ringningarna och kollade i monitorn.
Idag har Fyran vaxproppar de luxe och är väldigt gosig ( hon går efter mig här i trädgården och söker sällskap) och vi myser lite!!!

Lugnt och fridfullt hos dom som som precis börjat gå ute dygnet runt. Fölungarna verkar mkt nöjda. Hunnit gosa lite med dom också nu på morgonen.
Inte roligaste vädret idag...regn på morgonen och kvavt.
Hästarna ser allmänt sega ut :)

Mockat hälften av boxarna...haha, det gick ju snabbt idag.
Nu har jag druckit kaffe och suttit och pratat en stund med veterinären som kollat några ston på morgonen. Passade på att beställa semin samtidigt!

I eftermiddag kommer kiropraktorn till hästarna. Kanon bra och hoppas han kan åtgärda nåt på gul häst som är den jag är orolig för!

Några elever ska vi hinna med under dagen/kvällen också !

I övrigt satsar jag på en lugn dag...vore gott att få slappa en stund.
Jag är är avis på alla er som verkar ha påbörjat semester och inte minst alla ni dansfolk som är på Öland och roar er denna veckan.
Undrar hur livet hade varit utan alla dessa djur??? Jag tycker väldigt mkt om mitt jobb men ibland kan man inte låta bli att vara avundsjuk på er som kan åka iväg och göra roliga saker.

Det är bundet med alla djur och seminverksamheten kräver pass varje dag fram till 15/8 så man kan inte åka iväg mer än över dagen...varför då undrar ni väl?!?!? Jo varanna dag kollar vi ston och var annan seminerar jag ston + fredagar hämtar jag semin på slingan och seminerar sen kväll. Så det får bli en dag eller nån timme ledigt...haha.

Dessutom resonerar jag som så att är jag ändå bunden hemma kan jag lika väl ha elever och mina vanliga grupper även under sommaren.

Blir vädret bara fint nu så står ju dessutom höskörd på schemat!

Har man 20+ med hästar är det inte helt lätt att få nån som tar hand om farmen om man åker iväg heller....men om nån känner sig manad att bo på landet en helg får ni gärna sköta /rida/bo här så kan vi åka iväg ....semestertips till er som vill prova att ha gården full av hästar ...haha :)

Meeeeeeeeeeeeeeeen nu när Fyran är färdig fölad vill jag åka en dag till Ullared och då vill jag ha resesällskap om nån vill följa med.
Jag skulle behöva åka en IKEA tur också och då vill jag också ha sällskap.
Hojta till om ni vill semestra en dag med mig :)

//Bubbel - ska kiroprakta sig

Inga kommentarer: