onsdag 8 juli 2015

DR MINUS PÅ DR

Ingen dräktig Diamond Rose idag....anade detta men lika trist ändå. Bara på att igen. Klurar på att byta från Luxus CML till nån annan men vet inte till vem och vilket pris jag är villig att betala så här sent på säsongen. Får ta mig en funderare till det är dags att beställa semin på fredag morgon!
Man vill ju så gärna att första valet ska fungera.

Fler dräktiga ston idag och en åkte hem färdig seminerad.
Statistiken på ASVH:s sida visade 88% dräktiga på stationen. Gött!!!

Tagit en fika med J som bjöd på nybakat GI bröd. Smaskens.
Alltid trevligt att prata lite över en kopp kaffe!

Solen skiner sen regnar det....omväxlande idag!

Haft fölisarna ute en stund var...men Daisy hjälpte till att vimsa till det med Fyrans flicka. Nåja vi hamnade i stallet...dock med Jack Russel i hasarna!
Flickfölis har fått namnet Amarettwo LH  för namnlös kan man inte vara. Henne ska jag behålla  för framtida avel för hon är jättefin OCH trevlig i sättet. Kanske kan sätta henne hos nån för tävling vad det lider....men det är länge tills dess.

Nu skiner solen och jag tror jag ska ställa mig och högtrycka mina vintertäcken. Trist men nödvändigt! Ska ha elever sen också !

//Bubbel - kollade ston i morse, ointressanta = dräktiga

Inga kommentarer: