måndag 27 juli 2015

HINGSTKRÅNGEL

Foto och filmdag av unghästar idag
Dom växer och utvecklas dom så liven!
 
 
Belandra LH e: Elliot VDL - Nobel - Stanford



Diamonds Fourever LH - 14 e: Carlton Hill - Royal Diamond - Don Schufro



Diamonds Caviisi LH - 15 e: Carlton Hill - Royal Diamond - Don Schufro

Filmerna får jag ladda upp en annan dag!
 
Kollade ston i morse. En dräktig, en koll 90 dygn och där såg allt bra ut fortfarande
Caslic sydde Fyran som var klar och nu håller vi tummarna väldigt hårt att hon är dräktig med Zuidenind.
 
Diamond Rose var INTE dräktig men det anade jag ju.
Denna Luxus gör mig gråhårig. Hon är på väg in i brunst och hur gör jag nu????
Chansar med Luxus en gång till eller byter jag hingst??????
 
Räknade på mitt första val och det kommer kosta mig ca 4500:- om jag istället väljer Fairway men då måste hon bli klar på fredag för det är sista dagen dom tappar honom i år och vad gör jag om hästkraken behöver ytterligare ett skick på måndag nästa vecka??? Då kan jag ju inte fullfölja semineringen vilket innebär att slänga pengarna i sjön helt och fullt....
 
Alternativ är att seminera antíngen med honom eller Luxus på fredag kväll och sen spruta henne och chansa på att hon tar sig. Kan ju också välja en hingst dom tappar nästa vecka också MEN det finns liksom inte direkt nån jag vill ha....ska kolla med några hingsthållare imorgon om det går att göra nåt på priset...suck vad besvärligt det blev nu.
Dyrt dessutom
Tappade dessutom inspirationen totalt .
 
Diamond Rose kan ju också få vara tom över vintern och jobba i verksamheten och att vi sen betäcker tidigt nästa år....
Billigste är ju att seminera med Luxus nu och be en bön att hon faktiskt tar sig...då kostar det mig ju ett fredagskick á 550:- men som sagt hingstfan har ju sunkiga simmare.
 
Jag som tyckt att semin säsongen gått så bra iår men nu krabbar det på slutet, självklart måste det ju vara så för man får minsann inte vara på för gott humör!!!
 
Sista alternativet är väl att leda bort Lilla mamman till Nitro...haha!!!
 
Hovis har varit här och verkat en inackordering och sen körde vi upp henne till betet igen.
Även busfibblan fick gå till hovis men det är lite läskigt tycker hon!
 
Haft elever ikväll och dom blev svettiga sa dom...det tycker jag är bra, då har dom fått jobba lite :)
 
Full dag idag också som sagt och stegräknaren visar många steg!
Nu sova för i morgon bitti ska jag hämta semin.
 
//Bubbel - kämpat med slutor på lektion
 
 
 


Inga kommentarer: