söndag 26 juli 2015

VÄDERÅNGEST

Vädret ger mig ångest och hästarna vill ju bo inne. Dom ser ju helt frusna ut - pälsen står ju rätt upp.

Fick sovmorgon idag och det är jag ju värd :)

Mockat och haft mammorna ute några timmar trots regn. Gosat föl.

Tagit hem en av inackorderingarna som ska kollas på 90 dygn i morgon och hon ska även gå till hovslagaren och bli verkad. Förvirrad häst skulle inte alls åka transport idag så arg Tina fick gå hem från grannbyn....suck. Nåja i morgon kommer hon få åka släp tillbaka till hagen för jag tror det är lättare att lasta hemma än precis utanför hagen med oroliga kompisar kvar i hagen!!!

Kompis K kom på fika i em och eftersom jag ska gifta bort henne med S fick han ju som sagt också lockas hit...hahahhaah!!!!
Vi pratade förstås mest häst som vanligt och hade några trevliga timmar.

Har varit trött och seg hela dagen och nu ska jag nog bege mig mot sängen för imorgon blir det ingen slappedag. Stokoll på morgonen och sen hovis och på kvällen elever

//Bubbel - fryser

Inga kommentarer: