söndag 23 augusti 2015

BÅDE GLAD OCH INTE GLAD

Ikväll har vi kollat några ston. Lika glad som jag blir när jag ser dräktiga ston , lika ledsen blir jag om någon inte är det...
Samtliga av mina fyra ston är nu dräktiga i år. När jag bytte hingst till Diamond Rose så tog hon sig direkt så tre e: Zuidenwind väntar jag till nästa år.
 
Ett sto utifrån var dessvärre inte dräktig trots att vi försökt allt men så är det . Ibland vill det bara inte sig...men jag är ändå mkt mkt nöjd med årets dräktighets procent här på stationen som är väldigt bra ännu ett år. Vi har fortfarande ett sto kvar som ska kollas så jag återkommer med slutresultat när även den är kollad. Ska räkna på antal semineringar/ston också bara för jag är lite nördig!
 
Kollade både Tian och Lycka också i kväll. Båda har gått närmare 4 månader och det syntes små dressyrbäbisar <3
 
Sopis vägrade ikväll att vara utanför stallet och vänta när vi kollade ston så han mysade ner sig en spånsäck...han är så söt den lille plutten
 
 
Sigbritt har flyttat till sin nya familj i Åryd!
Nu finns bara Sölve kvar som vill hitta ett hem men han och Sören måste ju bo kvar några veckor till innan dom kan flytta.

 
Hökörardag har det varit också och nu är jag så trött och sleten att jag faktiskt inte tror att jag orkar åka till stan på bassängträning i morgon även om jag skulle behöva.
Jag har skött plastaren och kört hem balar med bil och släp och fick dessutom äran att rulla av dom...puh. Benmusklerna har fått jobba kan jag intyga.

 
Dom förrymda grisarna har varit med och kört hö....men det blev också det sista dom gjorde i livet!!
 


 
Jag har hämtat hem Lycka och Nawell från sin semester och det är guld värt med lättlastade hästar. Guldstjärnor till båda!
 
Har fått låna ut mitt släp ikväll till en som var och kollade sitt sto...deras släp hade nämligen punka när dom skulle åka hem.

 
Ikväll är det stimmigt i hagarna.
När mina hästar kom hem fick Eliza (saluhästen) gå ensam igen och det uppskattar hon inte det minsta. Vill dock inte riskera att nåt händer henne med nya hästar.
Valle är ju så kär i henne så nu står han och trycker i hagen och vill helst byta....Lycka var ju inte jätte förtjust i honom.
 
Hästar är ju väldigt ombytliga om vilka dom gillar.
I samma hage har jag nu Busis, Nawell, Lycka och Valle .
Tidigare var Valle och Nawell bundisar - nu dög han inte, han älskar Lycka.
Lycka har alltid gillat Busis - nu dög bara Nawell.
Busis yrar runt och vill vara kompis med alla.
Valle har gillat Busis innan - nu dög hon inte alls....han vill vara med Eliza som han ser men inte når ..
Vi hoppas att dom är nöjda i morgon i alla fall!

LillBusan är i alla fall glad att dom fått en ny hage och att hon ska få ett syskon...haha!!
 
Boriz och Nitro har gått i hagen idag. Foten verkar OK . Det gör mig glad!
 
Nu ska jag sova
//Bubbel - yrar alltid omkring

Inga kommentarer: