torsdag 3 september 2015

JAG FÅR ÅNGEST

Idag har jag haft shorts, ridbyxor, shorts , ridbyxor...ömsom varmt ömsom kallt och ikväll har det dessutom öst ner regn i mängder.

Flyttat om hästar men nä dom ville inte gå som jag ville gå så jag fick dela dom igen. Undrar ibland hur dom tänker dom där djuren.

Haft elever i omgångar. Druckit kaffe med en av dom!

Knåpat ihop och skickat köpekontrakt på häst och passade då på att köpa kaffe och kaffefilter...gick liksom inte att återanvända det stackars utsletna filtret jag använt sen igår fler gånger....den dagliga dosen kaffe kan man inte leva utan.

Fyran har haft ännu en kväll med kolik symptom och jag ogillar verkligen när hon blir sån. Hon hade lika dant förra hösten i början av dräktigheten och när hon skulle ha sitt första föl även i slutet av dräktigheten. Jag mår dåligt när mina hästar blir dåliga - det ger mig sån ångest. Traskat omkring med henne i ridhuset och nu verkar hon som vanligt igen.
Hela dagen har hon varit som vanligt i hagen , gått och käkat gräs....
Hon äter linfrön och sin tranbärsjuice som alltid.
Kolik är ALDRIG roligt.

Knaster är betydligt bättre i sitt ben men boxvila fortsätter. När jag bytte box på dom vid dagens första mockning så tyckte jag att han gick obehindrat på stallgången med lika långa kliv, likadant nu i kväll :)

Stackars Bellan fick en stor bula på halsen efter chipmärkningen och hade tydligt ont. Sen sprack den = vaaaaaaaaaaaaaaaaaar...uähhhh. Nu är hon gladare igen!

Jämt är det nåt trots att man är så himla noga med skötsel av djuren och när dom mår dåligt gör jag ju såklart det också! Man pysslar och grejar, kolla och försöker förebygga så mkt det går men det går ändå inte att förebygga vissa saker . Ger mig sömnlösa nätter ju nu gör dom i alla fall.

Räknar just nu in 17 hästar på denna farm. Det räcker gott och väl!

//Bubbel - jobbat dubbla pass



Inga kommentarer: