tisdag 15 september 2015

OGLAMORÖST

 Huuuuu det blixtrar ute och jag har för säkerhets skull tagit in ett gäng hästar för jag vill inte få nån sorts panik o åsket kommer över här och då springa i hagarna och rädda hästar. Lär bli mkt mockning i morgon.

Dagen idag har jag fixat mina vinter rastpaddockar mellan varven av alla vanliga sysslor man har. Fem hagar är fixat med stolpar, lite nya ingångar och jag har gjort om ut mot lösdriften. Inbillar mig att om jag släpper ut hästarna i paddocken närmast själva huset dom bor i kommer göra att dom hänger mer inomhus än dom gjorde förra vintern när dom gick ut via en av dom andra hagarna...japp jag tror på detta. I morgon ska jag fixa den lilla gången som blir vid lösdriften och gå igenom lösdrifts hagen och se vad om behöver fixas där och påbörja lite tråddragning....så vill nån hänga med mig på gymmet är ni välkomna....det är gratis!

Gick och tänkte på hur oglamoröst yrke man har och hur olika vi som är i hästbranschen har det. Ser ju på Insta och Bloggar hur folk "sliter" och tränar i sina nya snygga ridstövlar och utrustning....själv tycker jag aldrig att jag får tid för det roliga ( RIDA)....jag bara sliter här i min ensamhet. Har alla andra anställda som sköter skitgörat eller??

Får ingen fason på uppladdning av bilder här på bloggen. Fattar inte vad som är fel. Det går verkligen inte att ladda upp bilder på det sätt jag alltid gjort. Undrar om det är fel på mitt program eller det är själva Blogger det är fel på....nån annan som har samma problem????
Värdelöst är det i alla fall!

God natt
//Bubbel - skulle gått ute, fick flytta in






Inga kommentarer: