lördag 19 september 2015

TÄVLINGSDAGAR

Idag var det tidigt stalljobb och sen for jag till Torestorp Kristvalla RK för att döma med första start 08.00.
LC:1 och LB:2 därefter hade dom LA:3 och MSVC:1 ....smart drag för dom fick många starter
Tyckte det var ganska god kvalité med ekipage på "rätt "väg
Första klassen spridning mellan 51 - 67% och den andra mellan 49 - 69% och dom flesta över 60%
Däremot såg jag knappt en endaste längning idag och skritten verkar dom flesta helt strunta i . Ni måste visa mellan resp ökad skritt....känns som ingen vet vad det innebär. Trist att slänga bort poäng sådär!

Hade en av dom nya domarspiranterna som skrivare i första klassen idag och i den andra skuggdömde hon. Hon tyckte jag var för snäll ibland...hmmm. 

Var iväg ganska många timmar idag och väl hemma igen var det mockning och hästflytt på agendan men tog en microsnooooze i soffan en stund för jag var jätte trött.
Trött nu också så det lär inte bli någon lång uppesittarkväll för min del.

Säger idag grattis till uppfödningen Naghero LH-09 e: Ludwigs Champion- Maraton som tagit 2 plac i Nationell 1.20 igår och idag i Sundbyholm . Skojsigt

I morgon håller jag tummarna för mina uppfödningar Nadir LH e: Camiell Flamingo Z - Maraton (syskon med ovan) och Weltfhyr LH e: Weltman - Stanford som båda startar MSVC:1 och MSVB:4 (tror jag)

I morgon blir det en dag i ridhuset med träningar .
Ingen rast och ingen ro....här tar vi aldrig helgfritt . NO NO

//Bubbel - är hemma och äter gräs


Inga kommentarer: