fredag 25 september 2015

TRÄNA PÅ OLIKA VIS

Fredag igen. Det är inte klokt vad dagarna far iväg. Regnar på nätterna men soliga härliga dagar.

Igår hade vi hovis på besök och han fixade bla fölisarna. Jag tyckte dom var jätte duktiga. Han fick också fixa några äldre hästar.  Tråkigt att hästar måste skos och verkas så ofta. En utgift man kunde klara sig utan. Mina lektions hästar skos var 7 - 8:e vecka och det är kostnader som också ska tjänas in. Usch dyrt!
Medans hästarna ändå stod på stallgången passade jag på att rycka manen på Nawell, Lycka och Fyran. Gäller att passa på liksom.

Det börjar bli dags att klippa några av hästarna. Bubbel har ju lika tät och tjock päls som Göta (geten) dessutom i samma färg...haha

Gårdagen bestod i övrigt att ridhustid som vanligt :)
På kvällen när vi var klara åkte vi till Vetlanda och danstränade. Måste faktiskt göra lite annat än vara i stallet och det ger ju några steg på räknaren...Jäpp!

Idag har jag haft ett träningspass redan och fler blir det innan dagen är slut!
Kommer en spekulant också....dock inte på nån av mina denna gång.
Ikväll är planen sen att åka till staden och dansa till Sannex en stund!

På söndag har jag några elever som vill träna och är nån mer sugen på att ta ett pass så kan jag ta några fler när jag ändå håller på.
Ledig ridtid finns vid 11.30 eller 15.00 eller ihop med en annan kl 14.00
Hör av er i så fall :)

Nu får minsann kaffedrickandet vara avklarat.
Ut och göra lite nytta igen

//Bubbel - getliknande

Inga kommentarer: