torsdag 5 november 2015

OFÖRUTSEDDA SAKER TAR SIN TID

Vissa dagar får man inget gjort av det man hade tänkt men har fullsketet ändå.
Kollade väderprognoser och det börjar väl dra ihop sig till regn och rusk så jag tyckte det passade att halma upp ligghallen igen ifall hästarna vill vara inne och mysa så nu är det gjort!

Släppt ihop Nawell, Boriz och Nitro och det busas friskt men dom verkar ändå vara ganska hyggliga. Nawell och Boriz har ju camperat ihop mkt tidigare men Nitro är Bitro....

Släppte Lycka i mammahagen och har sen haft andan i halsgropen ett par gånger ...inte så att Lycka är dum men LM vimsar ju runt på sitt vis och Amarettwo visste plötsligt inte vilken av dom bruna tanterna som var hennes morsa...sprungit en del har dom också gjort men alla är kvar i hagen so far och alla står på sina fyra ben.

Svullen i ben är däremot en av inackorderings stona...konstigt. Hon var precis som vanligt igår kväll när jag nattade dom så det har kommit över natten. Hon är lite stel i skritten men ser hyfsat ok ut i trav men är ju såklart lite hämmad av svullnaden som jag nu tycker verkar komma på andra benet också. Har tempat och ingen feber, hittar inga sår. Pratat med vetto och hästis har joggat lite i ridhus. Jag får hålla lite koll helt enkelt. OM hon ätit nåt konstigt undrar jag vad????


Mockandet tar ju betydligt mer av min tid nu men tänk ändå att det är 5/11 och hästar går fortfarande ute. Jag tänker som så att för varje dag så blir den jobbiga vintertiden allt kortare och hur eller hur är hela oktober avklarad utan nåt regn eller lera....visst kan det bli vargavinter men för varje dag så är dom hemska dagarna färre innan det är vår igen....
..På tal om vår så blommar det i mina blomlådor utanför stallet!!!


Nu ska jag sätta mig och fakturera och hinka i mig lite kaffe!

//Bubbel - vill också ha nya hagkompisar...jojo




Inga kommentarer: