lördag 7 november 2015

TOKIG HÄSTFAN

Lördag igen och hästarna är utsläppta och frukosten intagen. 
Kroppen känner sig gammal - väldigt gammal.



Idag ska hästar flyttas om och nya balar ska ut i hagarna.
Hexagon och Nian fick en med nät på redan i går kväll....dom gillar att ha fri tillgång men ogillar att maten är täckt och inte bara är att hiva in!
Nian börjar dock bli bland, fin och gladare tycker jag. 

Igår fick Bubbel en älgfluga på sig och blev skogstokig i ridhuset....usch vad hemskt det är när han blir sån. Jag fick kasta av honom sadel och benskydd och lyckades knappt hålla honom och ta in honom i stallet var otänkbart då han slog hej vilt omkring sig så eleven som hade honom fick gå upp i stallet och byta häst och jag fick stå med honom i mitten av ridhuset i lina under pågående lektion och försöka borsta bort fanskapet medans jag samtidigt hade lektion för en grupp. 
Alla överlevde men tror faktiskt att han skulle sparkat sönder sig om detta hänt om han stått inne i boxen. Vet INGEN häst som blir så tokig som han av dessa förbannade otyg. 
För nåt år sen for han okontrollerat i ridhuset i 2½ timme innan vi fick komma nära honom och då var han så stressad så svetten rann...usch !
Ska minsann helklippa honom så jag hittar dom asen när dom springer å hans kropp!
Lycka måste också klippas...hon svettas. Frågan är när jag ska hinna!!!???

Fick hem nya brädor igår kväll och vi målade ett 30-tal efter lektionerna var slut så det var fredagsmyset det.... antar att det får bli några idag också!

På måndag finns plats i gruppen vid 18.30 då jag fått ett återbud om nån är ridsugen . Likaså finns möjlighet att rida onsdag 17.00 denna veckan...Välkommen!!!

Nä nu får jag minsann sätta fart!

//Bubbel  - mer eller mindre galen




Inga kommentarer: