onsdag 30 december 2015

ÅRETS SISTA

Årets sista lektionsdag. Idag har det varit väldigt roliga timmar i ridhuset, delvis med elever som inte brukar rida här i vanliga fall men det är roligt att folk hittar hit för dom hört att här finns välridna , trevliga hästar. Det är ju alltid extra roligt när eleverna får med sig en aha känsla hem trots att det kan vara lite svårt att rida en häst man aldrig träffat!

Satt några timmar med fakturering av ridlektioner och stallhyror för inkomster är ju alltid trevligt!
Det går åt massor av kaffe vid sånt jobb.

Maten inför morgondagen är förberedd....här görs inga fantastiska maträtter. Kvickt och enkelt får det bli!
Svept ett varv med dammsugaren också. Ja jag vet att jag är sååååååååååååå duktig !

Ogillar att det är så knöligt bitvis i hagarna nu när det frusit på. Hästarna går på stora ytor men vid grindarna och en bit in är det så upptrampat och det blev inte roligt nu när det frös.
Halt är det också, måste försöka brodda lite hästar så inte dom fläker sig. Mina hästar är ju inte mkt för att ta det lugnt trots halt och knöckligt!

Har förresten bil igen. Rostlagad och ombesiktigad så nu får vi hoppas den hänger med ett tag till, det gamla skrället.
Blir jag någonsin rik ska jag köpa mig en nyare bil!

Borde gå och lägga mig, är trött!!!

//Bubbel - invigt både nya benskydd och täcke


Inga kommentarer: