lördag 5 december 2015

HUR TRIST KAN DET BLI?

Men....vad är det här för väder, är det ens nåt väder??? Det regnar och blåser konstant och allt , ALLT är blött smutsigt tråkigt. Usch, jag är verkligen deprimerad av detta väder!
Svårt att tycka att jobbet /vardagen är speciellt skoj.
Jag behöver helt enkelt muntras upp!!!!!

Igår kom hästarna in redan vid 14 tiden för dom for omkring och yrade i blåsten och jag hade minsann ingen lust att laga några staket. Dessutom behövde dom torka för att kunna sadlas och jobba.

Kvällens lektioner bestämde vi dock gemensamt att ställa in för det blåste så mkt. Främst då för det är inte roligt för folk att kanske bli stående om träd faller över vägen osv.
Nu slapp vi förvisso att få strömlöst här denna gången och vi kör extra träning på onsdag kväll så ingen missar nån ridning!
Det finns plats för fler vid 17.00 på onsdag och vill du rida 18.00 går det också bra. Hojta till!!!
Fint väder är beställt!!!

Igår var det en spekulant här. En mkt trevlig sådan och red hästen på ett mkt bra vis men misstänker att det inte kommer bli nåt köp då hon precis som jag hade diskbråck och då är den hästen inte det optimala ( då hade jag själv köpt den för länge sen då den rör sig riktigt bra)
I morgon kväll kommer det en spekulant igen!

Även denna kille kan man komma och titta på om man söker en påläggskalv!
Han är både snygg, rör sig bra och har ett möderne med släktingar som inte direkt skäms för sig. Hans moster (3 år) vann Kungakannan i år och hans morbror vann 6 års Breeders i år och har även gått UVM i dressyr både i år och i fjol. Hans mamma var 4:a på Kungakannan när hon var 3 år och hon är ett tre stjärnigt selektions sto med fina poäng!
En unghäst med meriterat möderne i flera generationer borde vara av intresse för en satsande ryttare!
Han kan snart flytta hemifrån.

Nu ska jag roa mig med lite mockning - som alla dagar

//Bubbel - ville knappt gå ut idag



Inga kommentarer: