fredag 11 december 2015

JAG VILL...

Idag har mina stallfönster kommit och när dom lastades av fick en av hästarna i hagen i närheten total spunk för det var så roligt att det stod ett inplastat paket bredvid och det brakades ner både staket, drogs med en vattenslang och en sko flög åt pipsvängen....hatar hästar.

Hovslagaren hade åkt härifrån lite drygt en halvtimme innan. Typiskt!

Nian, Hex och Boriz har fått nya skor. Nawell som jag tyckte behövdes skos var inte hovis av samma uppfattning. Bra , sparade några slantar där!

Hex som kan tröttna på hovis ibland skötte sig utomordentligt idag men sen tänkte jag klippt honom...då var han trött på att vara inne och åkte ut i hagen igen. Han stimmade runt när täcket skulle på och när jag med mina dumma fingrar äntligen var klar upptäckte jag att han fått på sig Nians täcke. Orkade inte krabba mer men han såg lite komisk ut med ett något för kort täckte!!

Nian är däremot klippt och fin och har ett lite för låååååååååååångt täcke!

Nadde har fått smaka grus idag. Boriz snubblade och blev då rädd för sig själv och brallade iväg och avramlingen var ett faktum. Hans första...
Vi får väl se om han sjunker på hennes favoritlista nu ???

Tänkte i kväll när jag stod och hade träning att det är ju synd att jag inte kunnat tävla på så länge. 
Här har man ett helt stall av jätte fina hästar som man inte kan utnyttja fullt ut själv.
Nä nytt år får minsann ge lite tävlings satsning igen... 
Det borde väl kunna gå , åtminstone till husbehov.
Jag är jäkligt tävlings sugen , ska se till att kroppen också blir det!

Tagit ett varv med dammsugaren i kväll medans jag kockade lite!

I morgon ska vi på julbord och det ser jag fram emot.

//Bubbel - lär nog inte få tävlingssatsa




Inga kommentarer: