måndag 7 december 2015

RAKT OCH FINT

Ohhh en dag med bra väder, lite kallt och i kväll har det ju frusit på och är minus. Var faktiskt lite kallt i ridhuset i kväll men vi hoppade ju så höga hinder att ryttare och hästar höll sig varma....

Skoja bara!!! Ingen hoppade ikväll. Dom fick jobba på rakriktning - jätte nyttigt men svårare än man kan tro!

Gamla Filippa börjar bli jätte duktig men slingrar lite hit och dit så som ryttare får man stämma av ofta. Dessutom har hon lättare att fatta vänster än höger galopp. Dock är det en riktigt go kuse!
Dressyrsadeln hon för närvarande har passar dock inte så vi får testa vidare!

Idag har jag bassängat mig på förmiddagen, ett hårdkörningspass och det är kanon för hela kroppen. Därefter Citygross och jisses vad det blev dyrt där. Hästmat för nästan en tusing och människomat och julklappar för nästan det dubbla! Varit och köpt fler lysrör på Biltema och som avslutning en snabbis på kvalitets affären Rusta i hopp om att finna nåt julpynt men där blev det billigt!
Roat mig med mockning gjorde jag såväl före som efter stadstrippen!
Det kostar att ligga på topp..haha!!!

Det blir besiktning nästa vecka för spekulanterna som var igår bestämde sig för Eliza

VI MÅSTE JULPYNTA I STALLET!!! NÄR???
Ta med julpynt när ni ändå ska rida så kan ni pynta lite hos favorithästen.
Själv tror jag att jag pyntar i helgen. Dags att skrämma hästarna i ridhuset tycker jag ;)

//Bubbel - hade gärna hoppat både högt och brett


Inga kommentarer: