söndag 3 januari 2016

FÅTT KALLA HANDEN

Idag har det varit Götamys....det är hon bra på!!!!


Storkok av soppa med choritzo sting ....man tager vad man haver i kylen och kokar ihop. Mumsigt!

Bebisar har flyttat hemifrån i kväll. Tänkte dom ska bo själva på nätterna men fortsätta gå med mammorna på dagarna, mest för att det är smidigast för den som sköter stallet dvs jag!
Mammorna vänjer ändå av dom helt när dom tycker det är dags!
Barnen har ju bott lite själva förut och dom är trygga i sig själva och kompisar!

Idag har det varit väldigt kallt att stalljobba tycker jag. Speciellt kall om mina fingrar. Att hålla på med höet i balen gjorde så ont i fingrarna att jag nästan lipade.
-6 grader men känns som -12 stod det på klart.se
Är det minus sex borde det vara minus sex anser jag!!!!'

Nu ska jag med rätthet slappa i soffan.
I morgon kommer hovis och jag är hemma om någon är rid sugen framåt kvällen!!!

//Bubbel - ska få nya pjuck och brodd


Inga kommentarer: