söndag 27 mars 2016

IDAG HAR VI LÖSHOPPAT MEST HELA DAGEN


Andra är lediga när det är påskhelg men vi jobbar nästan mer än vanligt. Mannen i huset har fixat gödselspridaren idag och jag har såklart lekt i stallet absolut hela dagen.


 Denna fina tvåråing var här och löshoppade i dag. Den är tillverkad här på seminstationen och är e: Snapshot - Don Primero. Jag tycker den var riktigt snygg och hade en riktigt härlig trav. Den tror jag ägaren/uppfödaren kommer få mkt glädje av för han verkade ha ett toppentemperament.

 Även denna har löshoppat idag.....hon har kanske inte så mkt till gångarter att tala om men hon är ju så söt att man nästan dör. Gasade rejält och med tanke på att hon är så liten var ju hinderna höga.

Denna hjälpte mig att bygga hinderna och det gjorde hon som en träning helt enkelt. Sen fick även hon löshoppa och alla bommar överlevde. Tror hon tyckte det var rätt roligt.




 Blåst som bara den och plötsligt brakade detta trädet ner i lösdriften. Tur inte hästarna var just där....

När vi byggde hinder fick jag plötsligt jätte ont i mitt långfinger och det svullnade så jag fick inte plats i mina vantar. Jätteskumt och ont gör det och blått, även om det inte syns så mkt på bild.


Några hästar fastnade på film men min mobil ville inte vara med idag så det blev som det blev.

Loppan



Nian

Jackie
Nitro

Inte hunnit se nån med Världscups final mer än Patrik Kittels ritt. 
Synd att det blev totalmiss i skritten för dom.

Nu sitter jag mest och glor i övervakningskameran då lilla B har legat ner ett par gånger och glott på sin mage. Nu äter hon igen. 

Jag är trött i kväll...jätte trött

//Bubbel - fick minsann inte löshoppa

Inga kommentarer: