söndag 24 april 2016

JOBB FAST KULIGT JOBB

Söndag och nu är det vinter igen....vi fick ingen snö inatt men nu snöar det och innan idag har det haglat . Härligt vårväder.

Igår heldag med domeri och elever, sen hem och mocka klart stallen och sist på kvällen flyttade det in en ny häst som ska föla här i månadskiftet maj/juni. Ridponny!

I morse var det upp tidigt för att mata och sen åkte inridningshästen som varit här en månad . Kommer sakna den lilla hästen...jag gillar henne jätte mkt! Tack för presenterna matte :)

Jag har också hunnit med lite elever idag (passade ju bra eftersom jag inte var och dömde som det var meningen idag då tävlingen blev inställd och ha en ledig dag är ju inte riktigt min grej) Trevliga timmar i ridhuset. Blev bjuden på fika också av mina "Växjödamer" 


Nu öppnar vi semin stationen för i år så ni som har ston som ska betäckas är hjärtligt välkomna. 
Nadde och jag har lagt in vårt sto på språngrulla i kväl men INTE bestämt hingst. Det velas mellan Zafferano, Gammelenggårds Zappa & Zuidenwind - vi verkar gillar hingstar på Z iallafall ser jag nu!

Plötsligt har jag dessutom blivit sugen på att betäcka Lycka igen....jag är ju hopplös, kan nån stoppa mig????


Nu är det kväller, i morgon är en ny dag.

//Bubbel - söndagsjobbare

Inga kommentarer: