fredag 15 april 2016

LILLGRISEN ÄR HEMMA

Idag har den här efterlängtade lilla grisen flyttat hem från Åseda Ryttarförening där hon varit uthyrd sedan i augusti i fjol. Nu får hon jobba hemma och så skulle jag ju väldigt gärna vilja få en fölunge efter henne men det går väl inte. Jag ska klura lite på naturlig betäckning så får vi se. Semin blir för dyrt. 
KOM OCH RID, RÅSA ÄR MED PÅ DET MESTA.....LEKTIONER, UTERITTER, MYYYYYYYYS. 

Hon var så otroligt finklädd när hennes skötare var och lämnade henne. Perfekt outfit! Man känner sig ju lite grym när man tar hem henne men dom vet ju var hon finns om dom vill hälsa på!!

Tyvärr har Råsas pass försvunnit och även hennes vaccinationsintyg....jag hoppas verkligen att dom hittar det då jag minns att jag lämnade med det när dom hämtade henne...vi hoppas det löser sig . 
Är ju lite dyrt att fixa ett nytt!! Det går men är onödigt dyrt.

Råsa har flyttat ut i lösdriften med Filippa och Eliza och dom två undrade vad det var för en brokig ko som flyttade in och vågade minsann inte hälsa på henne men bättre det än att det blir bråk såklart.
Dom har fått en ny bal i kväll så dom har ju att göra iallafall!!!

Igår kväll fick jag plötsligt kontakt med denna hästen som är född här. Det är jätte roligt när man plötsligt får ett meddelande via FB och får veta lite mer om vad som dom hittar på.
 Detta är Nagharo LH- 06 e: Figaro R - Maraton - Aladin Z u: Nadja som fått 8 föl här.  
Han går hoppning och fälttävlan trots sin dressyrstam....Han är syskon med Nawell LH. 

Har jobbat vanligt dag idag med elever både i början och slutet. Fina hästar allihop. 
Men nu känner jag att jag behöver lite time out för jag är så otroligt allergisk och känner mig helt febrig och matt.
I morgon måste jag lägga lite energi på återhämtning.....jag hinner ju sällan sånt och det känns i kroppen.

Nu ska jag kolla lite dans och slappa i soffan

//Bubbel - gjort mina pass för dagen

Inga kommentarer: