torsdag 21 april 2016

SOMMAR ENA MINUTEN - VINTER NÄSTA

Beställde skyltar häromdagen så man hittar rätt träns i sadelkammaren. Lyckades hitta samma sort jag köpt för ca hundra år sen till dom andra hästarna. Nöjd med service och snabb leverans av Dekorum text!.

Gårdagen bjöd Äntligen på sol så mammor och barn kan mysa utomhus, ja och busa också såklart! Ägarna till denna var och hälsade på igår och som märker ju mer att dom ändrar sig än jag som hanterar dom dagligen! 


Tja vad säger man????  Nån var tvungen att rida barbacka bort till hagen igår. Utan hjälm och i grimma är verkligen inte att rekommendera men säger en hel del om temperamentet på denna fyraåring. Till helgen har hon varit här en månad på utbildning och ska åka hem. Sagt det innan och säger igen....det är en jätte fin liten unghäst som kommer ge sin ägare massor av rid glädje!

Boriz

Många trevlig besök i går! Hästägare, gamla elever som blir nya elever, hästmassören, vanliga ridelever. Det blev en på tok för lång arbetsdag och idag känner jag mig jättesliten.

Var en disaster igår också vid utsläpp av hästar jag slussar förbi ridbanan....grinden verkar inte ha varit stängd in dit för alla hästarna hamnade där och sen hittade om inte grinden utan tog en annan väg - ÖVER staketet!!! Hmmm, suck och staketlagning av kortsidan av ridbanan. Alltid är det nåt!


Idag har dagen också varit allmänt virrig och blev inte alls som det var tänkt men ikväll efter allt annat var klart så har jag desinficerat ytterligare en fölbox och börjat spåna upp den för i helgen flyttar ännu ett sto in som ska föla här. Den fölar i månadsskiftet maj/juni om allt går som det ska !

Kallt och blåsigt idag, känns höstigt. Inatt var det frost ...underligt värre!
Får inget system med täcke av och täcke på ....nån är rygg öm för dom står och fryser varann dag. 

Nu tar jag fritt för idag. Godnatt

//Bubbel - frusen




Inga kommentarer: