fredag 1 april 2016

INGET LURT

Tänker inte lura nån idag , bara för jag är så snäll!!!
Bra dag i härligt väder. 
Fick sitta med lite inomhusjobb några timmar för fakturera måste man. Känner att jag låg lite efter på den fronten men nu är jag minsann ifatt. Gick åt några muggar kaffe under arbetets gång!

Sandat vid mina uteboxar. Pysslar och grejar lite överallt. Hängt upp hinkar i boxar och gubben har satt upp krubbor. Plockat ner den höga väggen mellan uteboxarna så hästarna iallafall kan ana varandra mellan....så dom kan bråka lite ordentligt med varandra om dom vill. Bara för att länsstyrelsen anser att hästar måste ha direktkontakt med varandra. Vet inte om jag tycker det är smart att dom ska kunna bråka ....är ju lugnare att kunna äta i ro utan att nån annan händer över boxväggen och glor surt :)

Sivan hjälper till så gott hon kan !

Idag har vi kört markarbete på lektionerna. Nian är verkligen ingen hopptalang....han mosade två pottor bara för han inte vet var han har sina fötter :)


Händer inte mkt hos dom blivande mammorna.....lilla B hon ligger och äter i godan ro eller står hon och äter. Jag glor i telefonen en gång i timmen hela natten och vågar inte åka från farmen. Skulle inte förvåna mig om Lycka hinner först.
Bara för dom inte bebblar så har jag avbokat morgondagens resa till Tullstorp och hingsvisning. 
Inte värt att roa sig i dessa tider. Vågade inte åka till Växjö på clinic i går kväll heller....


Nu ska jag gå och sova . Telefonen tjoar en gång i timmen så jag kan slå ett öga på tanterna för även Lycka är nu övervakad. Tror nog egentligen inte på föl i natt heller men man vet ju aldrig. Lilla B är ju lite lurig. Lycka har inte vit mjölk ännu och den andra går ju tyvärr inte att kolla då hon är mkt bestämd dam.

//Bubbel - ska snarka en stund

Inga kommentarer: