måndag 9 maj 2016

ÄNTLIGEN KLAR

Jisses vilken lång dag det blev idag.
Uppe tidigt och matade/släppte ut hästar och sen for jag till Lammhult för att döma MSVC:1 och MSVC:2 och därfeter vara ÖD sista klassen. Roligt att döma när det är så många fina ekipage. Det var väldigt varmt att sitta i en häst transport idag och jag har fått en riktigt ful solbränna. Mitt ÖD jobb skötte jag i skuggan bredvid framridningen. Trevligt att mingla lite!

När jag kom hem har jag fixat mockning och mammor och barn har varit ute till långt fram på kvällen. 

Stokoll i kväll men eftersom veterinären satt fast i bilkö på Ölandsbron blev den sen ,men bättre sent än aldrig och samtliga ston som behövde kollas är kollade.

Eliza är färdig seminerad och nu håller vi tummarna till den 23/5
Lycka är på väg in i brunst men jag har fortfarande inte valt hingst då Deodoro är tagen ur avel i år då han inte ville hoppa på bocken, ändrade då till Total Hope men han blev ju buköppnad häromdagen så det sket också sig....vad ska jag nu välja? Heston igen, Firenze kanske? Zappa? Jätte svårt att välja. Jag som inte tänkt betäcka alls egentligen.
I morgon blir det iallafall semin beställning men inte till nån av mina egna.


Kanske ska tillverka ytterligare en sån här fin.

Jobbedag på nästan exakt 16 timmar. Godnatt :)

//Bubbel - lite småtrött

Inga kommentarer: