torsdag 26 maj 2016

TOG KVASTEN

Avslutade kvällen igår med att sopa hela sargen och läktaren i ridhuset och "vattna" blommorna i ridhuset det årliga dosen....dvs tvätta dom !
Innan dess var dagen fullsketen av arbete. Avslutade målningen av stallets framsida som jag nu anser vara klar....bara en sida kvar...puh! 
Fixade en sommarhage åt Filippa och Eliza så nu kan dom tjocka på sig några dagar. Även flyttat om några här hemma till nytt gräs. Robotklipparna jobbar vidare i trädgården och just nu är dom två Råsa och Wilma.
Igår var jag och hade träning utanför Lenhovda också....det var ju onsdag.


Roligt att tidningarna skriver om helgens Bonderunda. Denna veckan känner jag mig extra bonnig alltså. Dessa reportage var i Uppvidinge tidning respektive Magazinet!



Filippa på grönbete! Filippa ställer upp på lördag om någon vuxen vill prova att rida tillsammans med småponnysarna Råsa och Loppan som tar hand om dom småååååååå ryttarna


Nähäpp nu får kaffet vara färdig drucket och jag måste sätta fart!

//Bubbel - går två pass idag

Inga kommentarer: