tisdag 21 juni 2016

ALLT KAN HÄNDA

Sopis skötte morgonfodringen i morse. Några utsläppta, andra insläppta. Dricker nu mitt kaffe och väntar på att posten ska ringa om mina seminlådor som är på G så jag kan möta upp. Skickade hem färdiga ston igår och nu håller vi tummarna. 

Vi kollade Lycka på 45 dygn och det lilla bäbyhjärtat tickade så fint. Roligt! I morgon onsdag kommer veterinären ca 8.30 om ni vill komma med några fler ston.


Humle och Dumle är ständigt side by side.. Dags att flytta dom till nya hage igen. 
När gör vi det Nadde???


Somliga är inte så morgonpigga och denna sovplats hade Sivan i dag.


Grrrrrrr. Igår kväll när jag trodde att allt var klart ....skulle bara höa i en av hagarna....men var f*n då fattades det staket utmed hela vägen och antagligen hade nåt djur dragit igenom för 12 stolpar var av och ivägdraget. Hästarna var snällt kvar i hagen. Fick ju såklart släpa in djuren i stallet och stolpa upp och passade samtidigt på att byta några knaprade stolp när jag ändå höll på!

Lyckades bli stämplad på mina fötter igår av ett styck föl. Även om tassarna är små lyckades jag bli både blå och svullen....så är det när man ska haffa föl på upptäcktsfärd där man inte skulle vara!


Nu är det mulet och kan det vara möjligt att det kan bli regn här???? Förmodligen  - bara för vi slagit 3 åkrar :/ det är annars väldigt torrt och dammigt och igår kväll var det inte bara dammigt på ridbanan...knotten var ihärdiga. Looooooooooooove it!!!

Ikväll finns det EN plats om nån vill rida med 18.30

//Bubbel - skulle aldrig sabba staket eller trampa på nån 

Inga kommentarer: