onsdag 15 juni 2016

JAG OCH MINA INFALL

Ohhhhh dessa få regndropparna vi fått inatt gör mig jätte glad. Känns nästan som om det började grönska direkt och det behövs verkligen hemmavid där dom betat ner så det var gult och torrt. På mina andra beten finns det gott om gräs. 
Vi är inte som alla andra för vi har inte slått nånstans ännu men vi lär väl hinna innan sommaren är över. Gräset på fältet var inte så långt så vi tyckte det var idé. vi har ju inte fått regn på jätte länge...men som sagt , idag är jag glad!
Min allergi känns bättre också även om det kliar lite i ögonen!

Iem/kväll är det inga lektioner för vi ska fira en bondestudent :)

Bokat Falsterbo boende idag för min plan är att åka dit ...mina planer brukar dock ofta grusas men vi hoppas på en tur iallafall.

Äntligen har jag fått ersättning för Fyrans avlivning. Det tog bara 7 veckor. Tack AGRIA. Kändes faktiskt som om jag var misstrodd när vi fick avliva henne akut men jag kan meddela att jag mkt hellre hade haft kvar mitt fina sto och föl. Inte rörde det sig om några stora summor heller men nu som sagt är det klart!

Tror jag blivit med ridponnysto. Blir nog en deal med ägaren att hjälpa dom sälja en annan häst och då får i så fall tanten bo kvar här. Tyvärr hade hon brunstat över på sin fölbrunst när vi kollade henne igår kväll så att använda samma hingst faller bort då han åker norröver redan den 20/6 . Har jag någon i min bekantskapskrets som är BRA på ridponnyavel? Nu får det väl antagligen bli RP hingst på semin istället. Curbitz hade annars varit ett bra alternativ då jag hade fått en rabatt där!! Finns kanske fler som ger ;)

Stallet är fullt av främmande flickor och det är ett pysslande att få ihop hagbiten - men det går :)
Kommer fler flickor i kväll och nu börjar ju dom med föl vid sidan att komma på besök.

Fått ett infall att betäcka gamla Ramona-96....galet kanske men visst vore det trevligt med en ardenner.
Jag och mina idéer. Såg nämligen denna annons i SMP för ett tag sen. 
Tänk vad olika priserna är i olika raser. Kostnad: 2200:- och 30:-/dygn i uppstallning....

Nähähpp dags att åka på hästkollarrunda och mocka skit i dom boxarna jag kan just nu, sen luncha hästar.

//Bubbel - har många bra OCH dåliga idéer





Inga kommentarer: