lördag 25 juni 2016

MIDSOMMAR AVKLARAT PÅ BÄSTA VIS

Alla överlevde midsommarfirandet och vi hade mkt trevligt!
Åt och drack gott, gick tipspromenad ( jag vann inte) och umgicks till långt fram på natten. 
Det var otroligt varmt och en härlig kväll med 20 grader.
Hade lövat och dukat på logen men all världens flugor bestämde sig för att umgås med oss så vi fick flytta ut i paviljonen och det har väl knappt aldrig hänt att midsommar bjudit på sånt kanonväder och inga knott var det heller. En toppendag helt enkelt.


 Avskyr bilder på vad folk ska äta så här får ni se vad jag precis smaskat i mig....det var mkt gott!!!


Fram till lunch jobbade vi med seminston.
En skulle sköljas då jag seminerade i torsdags kväll och hon var klar.
Två blev caslic sydda.
Nu håller vi tummarna för dom flickorna i 17 dygn!

Nästa stokoll är måndag morgon 8.15 



Idag är det en "ledig"dag vilket innebär att stallen skulle mockas, mammor ut och in. Det är ju så varmt idag att jag fått ta in alla med föl nu mitt på dagen för dom stackarna mår inte väl i den gassande solen. Dom har inte alltid mammor som går och ställer sig i skuggan.
Den obligatoriska vattenrundan är också avklarad med två turer då det går åt massor av vatten.

Jisses vad unghästarna ändrar sig fort och växer. Knaster drar iväg så det knakar om det och han får nya guldstjärnor varje dag. Idag sprutade jag hela honom med flugmedel och han stod som ett ljus till skillnad från Hex och Nian som var runt som om det pyset medför världens undergång.


Nu anser jag att jag är värd en stunds paus för min fot vill verkligen inte vara med....den avskyr denna värmen och är tjock som en boll....ogillar!
Planer för kvällen är Dädesjö men blir inte foten gladare så får jag skippa det. Kan ju inte ha nån vettig sko än mindre dansa....bottenblaj.

Det närmar sig fölvakande på Lilla Mamman, hon börjar få rejäla juver!

WilleWalleWinzent byter färg.....mörk mörk mörk gul. Neeeeeeeeeeeej!

//Bubbel - vill ju ha en gul kompis



Inga kommentarer: