lördag 18 juni 2016

NATTJOBB

Lördagsfritt....haha, existerar inte men lite längre sov vi allt i morse ...anser jag fick det då jag var klar med det sista i stallet strax efter midnatt då vi seminerade ston och sen var det lite mer pyssel så jag kvällsmatade mitt i natten och då tyckte jag minsann att hästarna kunde ha "sovmorgon" en liten stund. 
Det är inte direkt nåt vanligt liv man lever så det är tur man har en förstående sambo som står ut med allt hästeri dygnet runt på denna farmen. Det finns inte direkt nåt utrymme för att tänka på andra nöjen precis!

Min gullegul har varit lite robotklippare idag och då passade han på att ansa äppelträden också.

WilleWalleWinzent är idag 18 dagar gammal och mäter 1.06 stora killen!


Dom två bästa....

Knaster och Råsa har det fint på sitt sommarbete men i morgon får vi nog flytta dom till nytt bete igen

Semin, semin, semin . Seminerade igår kväll och har seminerat i dag!
Ännu vet jag inte om det blir stokoll i morgon kväll eller måndag morgon .
Kommer fler seminston i morgon iallafall , så mkt vet jag :)

Två av seminstona som är här just nu med sina fölungar. Eftersom dom kommer från samma uppfödare går dom tillsammans och inatt får dom bo ute. Den ena seminerade jag igår med Kannatol


...Denne lille skiten är ju för söt!

Ikväll vill jag käka Thaimat....hoppas jag får det !

//Bubbel  - tycker det är roligt med en massa nya hästar hela tiden

Inga kommentarer: