torsdag 28 juli 2016

TORRT PÅ SAVANNEN


Tack bästaste Karina för mängder av hallon och blåbär nu är frysen (och magen) full med godsaker! Vilken tur jag har!


Idag var det nästan hästfritt inne. Jag hade EN endaste box att mocka. Det minsta denna sommaren för tomt har det inte varit en endaste natt ännu...men en box är ju som semester!

Ogillar däremot att det är så förbaskat torrt att inte ett grässtrå växer så att kånka höpåsar tar ju minst lika mkt tid i anspråk som mockning då alla hemma behöver hö tre gånger om dagen för det som finns i hagarna att gnaga i sig ger ju inte mkt mättnad. Hemma på gården är just nu 8 vuxna hästar & 4 föl gånger 3 omgångar....många påsar packar jag!

Höilagebalarna är extremt torra ....allergi de luxe till mig. Attjo!

Sopis sover som vanligt!

Boriz fick gå ett pass på ridbanan idag och är hemma över natten så ryttaren kan trimma lite i morgon också. Ikväll har han busat friskt i hagen....fölisarna tycker att han är jättespännande och hänger på!

Ni som vill börja rida lektion nu augusti kan hojta till så jag kan planera ihop grupper och göra nya - Välkomna

Häromdagen fick jag kontakt med ägaren till min uppfödning Nintendo LH som jag sålde som tvååring. Han är e: Fredriksbergs Esa - Goofy, alltså ren New Forest och det första fölet Nina fick här hos mig. Han är idag 6 år gammal och kat D på 1.46. Hon berättade att hon inte ångrat en endaste gång att hon köpte honom och det blir man ju glad att höra som uppfödare! Ska lägga ut några bilder vid tillfälle men han är otroligt lik Nitro LH som är syskon! Kul när man blir lite uppdaterad på hästar/ponnyer man fött upp!!!

Betalt en fölavgift på busige Bertil, två språngagvifter och en veterinäravgift för Eliza idag = 20243:-
 Det kostar  en hel del att vara uppfödare.

//Bubbel - önskar regn

Inga kommentarer: