söndag 14 augusti 2016

STRESSAD OCH UTSLETEN

Usch sov jätte dåligt inatt. Kroppen ville verkligen inte som jag vill. Ont i ryggen och muskelvärk som gör att det går knappt att sova. Kroppen är helstressad och förmiddagen idag gick åt för att komma igång. Hade många hästar inne i natt så stalljobbet tar en hel del tid. Nä ogillar min kropp just nu och det stressar mig ändå mer. I eftermiddag har vi åkt en liten tur och passade på att käka och kollade lite på loppis ....inte köpt nåt alls. Behöver få lite "fritid" för att ladda batterierna även om jag gillar mitt jobb men också tråkigt när jag inte kunde hänga med på den utflykten jag skulle hängt med på idag men ibland är det svårt att förklara att man fixar inte göra roliga saker när man måste orka göra det man måste först....tråkigt att göra folk besvikna och själv bli besviken. Man känner sig lite utanför faktiskt.



Igår var jag Överdomare hos Torestorp Kristvalla Ryttarförening som hade dressyrtävling. Man minglar mest runt för igår var det inte nåt att anmärka på. Det flöt på bra.

Vad som inte flöt på bra var en seminlåda på avvägar som upptog mest hela dagen från 6.00 till sen eftermiddag när jag märkte att vi inte fått den levererad. Att man kan göra mänskliga fel det vet och förstår jag men att den först skulle vara felmärkt och på villovägar, sen en sommarvikare som inte förstår vart den ska och sen sägs den vara stulen under en obevakad stund på en mack.....lådan kom aldrig fram och varken jag eller stoägaren uppskattar tidningsbärarnas service precis. Det tråkiga är ju om stoet ovulerat när vi kollar i morgon bitti är ju att hon förmodligen står tom över vintern om hon inte tog sig på semineringen i torsdags men det är väl kanske inte så troligt.
Jättetråkigt men jag gjorde allt jag kunde för att få tag på den där lådan igår och jag kan ju säga att irritationen var stor.


 Ikväll har vi haft en spekulant på denna lilla tjejen
Bilden och filmen är från i fredags kväll!


Ikväll är vädret bättre än igår så inatt bor bara två mammor med barn inomhus.
I morgon säsongens sista ordinarie stokoll.

//Bubbel - utsleten

Inga kommentarer: