tisdag 13 september 2016

FEBER

Till Salu Bates Caprilli Cair, Hoppsadel . 17 tum, svart. Det sitter ett rött koppjärn i dvs VID och det medföljer ett svart /medium. Pris prutat och klart 4500:- kan provas här i Lilla Heda. Ev frakt står köpare själv för. Sadel i bra skick!!!

Denna lilla bebisen är inte pigg...hans matte är orolig. Han har haft vetto besök idag då han hade 40 graders feber...vi har tagit blodprov och han fick febernedsättande. Inte hostig eller snorig utan allmänt låg och hans matte är givetvis orolig att det är anaplasma på honom också....hatar dom jäkla kräken. Kan verkligen inte finnas nån mening med fästingar!!!

Jisses så varmt det varit idag . Gått i shorts hela dagen. Går åt mkt vatten till djuren.

Skulle haft hovis på fm och hade förberett mkt för att det skulle funka men hästarna....kom han??? Nope, han var sjuk. Ogillar!
Eftersom stallet var fullt inatt var det lika med massor av mockning i dag. Fick förstås lite hjälp av snälla A som kom och hälsade på N och vi hann också ta en lunchfika en mkt nyttig sådan!!!
Winlight är igång ridmässigt igen efter Naddes semester och idag galopperade dom.
Boriz liksom resten har jobbat utomhus idag...

Unghingstarna verkar funka bra ihop. Kanonbra!!

Busige Bertil har kollat in vägen utan mamma idag....den ungen frestar mig med sin självständighet :)

Nu ska jag lata mig i soffan

// Bubbel - är det inte det ena är det det andra







2 kommentarer:

sebastianmirasmilla sa...

Bates kan vi gärna testa till ngn ridskolehäst, men då vill vi få ha den där :)

Bubbel Dansgalning sa...

Jag kan lämna upp den på ridskolan när jag är åt det hållet så kan ni testa den. Jag sms:ar när jag är på G :)