måndag 12 september 2016

FLERA SADLAR SÄLJES

Det finns två äldre stübben hoppsadlar som ska säljas. Dom är inte mina men hänger i mitt stall. Den svarta är 16½tum och bomvidd 31 , den bruna är en 17 tum bomvidd 32 . Helt OK skick . 1500:- styck. Samma ägare har också en Hercross dressyrsadel 17 tum till salu , också den 1500:- och en Bates hoppsadel i fint skick. Utbytbara koppjärn. 17 tum. 2 järn medföljer. 4500:-  bilder kan skickas.


Idag har Råsa åkt på höstäventyr då hon är uthyrd året ut till en kille på 7 år. Jag tror dom får jätteroligt ihop!! Råsa är bäst!!!

  
Dessa två livsnjutare fick nya hage igår och passade på att palla lite äpplen!

Det blev minsann full dag idag också. På förmiddagen var jag först och tränade 60 min i bassängen - precis vad mina leder behövde. Sen var jag hos Fysioterapeuten som triggerpunktsnålade min nacke och höften som hakat upp sig. Ischias nerven fick också en omgång. Det gör ont som f*n men det gör nytta. Nu känner jag mig ganska rak igen, dock mörbultad men det brukar ge med sig efter nån dag.
Sittbenen är på samma höjd...tacksamt!

Hunnit ta hem Nitro och Boriz - nu är tanken att Nitro och Knaster ska campera ihop och det går hittills bra. Just i kväll går Boriz själv men han har gott om hö så det går ingen nöd på honom i hagen.

Lille Wille verkar lite trött så inatt får han sova inne! Tror han blir jättevarm på dagarna i sin lurviga fårpäls , dessutom växer han ju massor.

Nawwis har varit lite deprimerad tror jag men när jag släppte ut honom i em blev det lite åt andra hållet och lite för mkt bus så i morgon får jag minska ner hagen....så kanylen sitter kvar!
Tre dagar medicin avklarade iallafall!!!

Nu är det sovdags , i morgon kommer hovis på morgonen och sen är det elever som gäller!!!

Ikväll var det jäkligt dammigt på ridbanan när dom red lektion men härligt väder så här i september. Lite knott förstås i skymningen men när solen gick ner försvann dom!

//Bubbel - knotthatare 

Inga kommentarer: