fredag 14 oktober 2016

JÄSS VA BRA

Full dag!
Knaster är kastrerad, Nitro får vara hingst ett tag till.
Leuphoria dvs Leffe är beiktigad UA och kan nu flytta till sitt nya hem. 
Hon får guldstjärna i uppförande.
Samtliga föl är vaccinerade.
Wilma och Diamond Rose är kollade på + 90 dygn och båda var fortsatt dräktiga. Vetto kände på Wilma för två veckor sen när hon fixade tänder men då hittade hon inte nått för allt var så långt ner att armen inte räckte till - i dag gick det bättre  med ultraljud och jag slapp vara ledsen över att hon skulle vara tom ....såg en fin dressyrhäst. Nu gläds jag åt att alla fyra stona är dräktiga på minst 90 dygn och jag längtar till våren! Vinter skynda snabbt förbi!!!


Brunnen är rensad på slam eller nåt....gör allt för att vi ska ha vatten....helst billiga varianter! Vet dock inte om detta hjälpte nåt nämnvärt men har knappt använt vattnet idag eftersom det är så grumligt än! 


Ikväll blev det Tai från Klavre. Mums.

Tror jag lyckats fixa min telefon...tack till en av mina tekniska elever som trodde jag tryckt på stör ej i inställningar ....kan ha varit så för nu har tre stycken kommit fram när dom ringt i kväll...

Nähäpp nu ska jag sova för i morgon är det mkt på schemat och på kvällen ska jag ut på galej i stora staden!

//Bubbel - trött och lite kall

Inga kommentarer: