söndag 27 november 2016

DÖMT P&R

I morse hivade jag ut alla kräken tidigt och for till Theleborgs RS för att döma en P&R som jag tycker är en mkt trevlig form av att träna på att tävla där man som domare kan prata lite med ryttarna och stämma av ritt och lite hur jag tänker i bedömning och förhoppningsvis kunna ge lite småtips på vägen. Man fick minsann lussebulle och kaffe också. Inte många starter då det blev lite bortfall bla pga vinterkräksjuka....usch. Trevligt domeri avslut på 2016 iallafall!!!

For sen och fyllde på hästmatslagret och till människofrysen innan jag vände tillbaka till bonnvischan igen.

Lekt med hästar i em och kväll, man håller ju på att blåsa bort. Usch så kallt det är!
Avslutade kvällen med nya höbalar i hagarna och stostallet & nu är dom kvällsmatade allihop!
Hängt upp lite ljusslingor vid stalldörrarna för även hästar måste ha lite adventsfint!

Nu eldas det för fullt i spisen och jag ska hänga en stund i soffhörnet....sätter en peng på ett strömavbrott !

//Bubbel - haft fridag när matte är iväg

Inga kommentarer: