lördag 26 november 2016

VILOLÄGE

Igår fick unghästarna lite extra tid både i ridhus och allmänt pyssel. Nitro är lite unghingst bufflig och honom får man hålla kort för tillfället men han blev ansad från ytterligare tistlar i håret och pälsglansad så kanske vi kan slippa det otyget!
Knaster börjar bli synligt grå och har numera en stor stjärn i pannan! 



Hade spekulant besök igår också som var andra gången och provred samma häst.
Kan inte nån köpa en yngre häst i stället så jag kan behålla denna lite till dock är det ju så att sälja hästar ingår i konceptet som uppfödare och det måste rulla runt....

Gjorde en Jansons Frestelse igår kväll samtidigt som jag adventsstädade klart och Päran fick riva, flytta, bygga upp garderober och nja jag är inte nöjd nu heller så jag får klura lite om det verkligen ska stå som det står....känns som om hela sovrummet består av garderober men vi får bra förvaring förstås.


På fredagens sista pass fick dom rida utan stigbyglar och jag berättade att när vi gick på Flyinge använde vi knappt stigbyglar alls och när jag rensade i garderoberna igår kväll hittade jag faktiskt detta bildbevis från Flyinge dagarna när vi red hingstkadrilj utan stigbyglar i en 16 hingstkadrilj.



Idag har jag haft sovmorgon de luxe för jag hade fixat att Nadde skulle ta stallet för jag skulle åka på tur....nu visade det sig att turen jag skulle åka på är nästa lördag men att få en efterlängtad ledig förmiddag händer inte alltför ofta och jag sov länge, druckit mkt kaffe och kollar på både Peder  & guldläge på TV och dressyr från Friends på datorn

Nu däremot får jag nog sätta lite fart i mitt liv

//Bubbel - kört full fart och krävde nödmatning


Inga kommentarer: